torsdag 7 juni 2018

Min oas


Det var väl 3 dagar sedan jag skrev sist, eller?

Hur som haver, here we go again! Timmar, dagar och ibland månader går fort och man har ju så mycket man vill/måste hinna med! Tiden går fort när man har roligt, sägs det. Men den går faktiskt också fort när det är mindre roligt. För då är man så upptagen av just det som inte är roligt att man varken hinner eller orkar med det som är roligt eller ens det som är nödvändigt. Blev det rörigt nu? Ungefär lika rörigt som det är och har varit i mitt huvud antagligen! Nog om detta.

Just nu sitter jag i min egen lilla oas och njuter av en god kopp kaffe. Min balkong är min oas. När sommaren närmar sig börjar jag iordningställa min oas. Det ska fejas, putsas, planteras och möbleras. När solen sen tittar fram riktigt och värmen börjar tina min frusna kropp då bor jag mer eller mindre ute på balkongen.

I ena hörnet av balkongen står min solstol. Vid sidan om har jag blommor, ett litet avlastningsbord och fler blommor. På morgonen dricker jag mitt morgonkaffe i min lilla hörna. Så ofta jag har möjlighet till det under dagen så smyger jag ut och laddar lite "solvitaminer". När det sen blir kväll så rensar och vattnar jag först mina blommor och sen slår jag mig ner i min stol och njuuuuteeer! Tillbakalutad med en kopp kaffe i handen sitter jag och njuter av koltrastens vackra sång, doften av syrenerna som växer nedanför och den ljumma sommarbrisen.

Det är där och då jag laddar mina batterier!

Här kommer lite bilder tagna i Skanör den 3/6, en underbar sommarkväll då jag inte satt på balkongen men fick laddat batterierna ändå!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar